Πώς κάνουμε γραμματική αναγνώριση; - Όλα για την τάξη μου Cute Blue Pencil
Untitled

Πέμπτη 14 Ιανουαρίου 2016

Πώς κάνουμε γραμματική αναγνώριση;


http://blogs.sch.gr/chrysantor/2012/06/02/%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%BF%CF%85%CF%83%CE%AF%CE%B1%CF%83%CE%B7-%CF%80%CF%8E%CF%82-%CE%BA%CE%AC%CE%BD%CE%BF%CF%85%CE%BC%CE%B5-%CE%B3%CF%81%CE%B1%CE%BC%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B1%CE%BD/ 


Θυμάμαι πώς κάνω γραμματική αναγνώριση λέξεων...








Όταν θέλουμε να κάνουμε αναγνώριση (γραμματική) μιας λέξης , θυμόμαστε ότι κάθε λέξη  :

















1. Τι είναι
  • ουσιαστικό
  • επίθετο
2. Γένος
  • Αρσενικό 
  •  θηλυκό 
  • ουδέτερο
3. Πτώσεις
  • Ονομαστική
  •  Γενική 
  • Αιτιατική 
  • Κλητική 
4. Αριθμός
  •  Ενικός 
  •  Πληθυντικός
5. Του... (πάντα την ονομαστική του ενικού αριθμού γράφω)
  • ουσιαστικού
  •  επιθέτου

π.χ. 



 

Να κάνετε γραμματική αναγνώριση της λέξης : των καλαμιών


Να κάνετε γραμματική αναγνώριση της λέξης : τις όμορφες











Όταν θέλουμε να κάνουμε αναγνώριση (γραμματική) ενός ρήματος, θυμόμαστε ότι κάθε ρήμα έχει :










          
1. Χρόνο

  • ενεστώτας (τώρα)   
π.χ. λύνω, γράφω
  • παρατατικός (χθες συνέχεια)
 π.χ. έλυνα, έγραφα
  • αόριστος (χθες μια στιγμή) 
π.χ. έλυσα, έγραψα
  • παρακείμενος (ως τώρα) 
π.χ. έχω λύσει, έχω γράψει
  • εξακολουθητικός μέλλοντας (αύριο συνέχεια)
 π.χ. θα λύνω, θα γράφω
  • στιγμιαίος μέλλοντας (αύριο για μια στιγμή) 
π.χ. θα λύσω, θα γράψω
  • υπερσυντέλικος (έγινε χθες πριν από κάτι άλλο) 
π.χ. είχα λύσει, είχα γράψει
  • συντελεσμένος μέλλοντας (κάτι θα έχει τελειώσει στο μέλλον σε μια ορισμένη στιγμή)             
π.χ. θα έχω λύσει, θα έχω γράψει

       2.  Πρόσωπο
  • Α΄ πρόσωπο (εγώ – εμείς)
  • Β΄ πρόσωπο (εσύ – εσείς)
  • Γ΄ πρόσωπο (αυτός, -ή, -ό – αυτοί, -ές, -ά
     3.  Αριθμός
  • ενικός (εγώ, εσύ, αυτός, -ή, -ό)
  • πληθυντικός (εμείς, εσείς, αυτοί, -ές, -ά)

    4.  Φωνή
  •  ενεργητική (-ω) π.χ. λύνω, γράφω 
  •  παθητική (-μαι) π.χ. λύνομαι, γράφομαι
   5.  Έγκλιση
  • οριστική
  • υποτακτική
  • προστακτική
   6. Συζυγία
  • α΄
  • β΄
    7. Να φέρουμε το ρήμα στο α΄ πρόσωπο της οριστικής του ενεστώτα, λέγοντας :

                                                εγώ τώρα + το ρήμα


π.χ. 






Να κάνετε γραμματική αναγνώριση του ρήματος:  διαβάζεις
Next previous